Educ'ART

28.04.2017

Per portar a terme la nostra seqüència didàctica, en primer lloc plantejarem una llista de 10 artistes que, educativament, ens semblen interessants, rellevants i a més a més tenen material suficient per dur a terme activitats a l'aula amb els nostres infants. Trobareu la llista a la secció dreta, mentre que l'artista seleccionat per elaborar la unitat està a continuació.

NIKI DE SAINT PHALLE:

LA CONCEPCIÓ DE LA DONA, PASSAT, PRESENT I FUTUR

En l'àmbit artístic...
→ Percepció i exploració sensorial dels elements presents en l'entorn natural, cultural i artístic

→ Expressió de les idees, les emocions i les experiències que desvetllen les manifestacions artístiques

→ Recursos, formes i possibilitats comunicatives dels diferents elements i llenguatges artístics.

→ Funció i influència de les manifestacions artístiques i dels seus elements → Imaginació i creativitat en l'expressió i comunicació artística.

→ Interès, valoració i respecte pel fet artístic i per les produccions artístiques pròpies i alienes.

Com atendrem a la diversitat?

  • Treball individual on tothom pot opinar

  • Treball per grups → ajuda mútua → diferents nivells i ritmes

Com avaluarem?

  • Avaluació formativa→ veure progressos alumnes i les seves opinions.
  • Mestre: GUIA!


LLISTA D' ARTISTES:

Per aprofundir...


Coneixement del medi social i cultural:

→ Interpretació de la realitat a través dels mitjans de comunicació

→ Anàlisi crítica de la influència de la publicitat sobre els hàbits de consum

→ Anàlisi del paper de les dones com a subjectes individuals o col·lectius de la història al llarg del temps i valoració de la seva aportació al patrimoni i a la cultura.


Llengües:

→ Expressió oral

→ Comprensió específica del missatge i argumentacions per entendre el contingut amb ajut d'elements gestuals i icònics.


LA SEQÜÈNCIA, DESENVOLUPAMENT A L'AULA

La nostra seqüència va iniciar-se a l'aula, que va transformar-se en una galeria d'art. A la porta vam posar un cartell on posava el títol de la nostra unitat: La concepció de la dona passat, present i futur. Un cop els companys havien entrat, tenien uns minuts per mirar, llegir i seleccionar un element entre tots els quadres, escultures i fotografies sobre la dona en diversos moments de la història que hi havia penjats a l'aula. La galeria doncs, va ser ambientada utilitzant el mobiliari de l'aula i poca llum gràcies a uns focus de llum. Nosaltres ens vam caracteritzar per donar la sensació d'estar en un museu o galeria, amb roba negra i americana.

Un cop cada persona va seleccionar una obra, ens vam dirigir tots al centre de l'aula on vam dur a terme l'activitat del cordill. Aquesta activitat consistia en què cada persona diu una cosa sobre el seu element seleccionat i passa el cordill a un altre, creant així una xarxa o teranyina de fil. Així doncs tothom va veure i reflexionar sobre les diverses fotografies i que havien consistit dintre de la història i el desenvolupament de la dona.

Per acabar vam fer una reflexió conjunta sobre la nostra unitat, i tant la mestra com els companys ens van donar la seva opinió. Va quedar clar que és important treballar la concepció de la dona amb els infants, ja que aporta coneixement i riquesa, i ens permet treballar diversos àmbits curriculars. També és important innovar i de vegades, canviar l'aula i transformar-la per donar cabuda a altres espais i llocs que aportin motivació als infants. Fer fotografies i documentar els processos també és important, ja que constituirà una font d'informació tant pels mestres, pares i infants.

© 2017 Irina López. Todos los derechos reservados.
Creado con Webnode
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar