BLOC III: Monotips: què són i com es fan.

15.11.2017

Què és?

L'estampa per monotip és el d'una "Estampa a la qual es transfereix per contacte la imatge pintada o dibuixada en un suport rígid quan el pigment està encara fresc. Des del punt de vista no només de la tècnica sinó també del llenguatge, el monotip està a cavall entre la pintura, el dibuix i l'art gràfic, amb el qual coincideix en el fet que el producte final és una estampa, és a dir, el suport que conté la imatge definitiva és diferent d'aquell en el qual ha intervingut l'artista. A continuació us deixo un vídeo on es mostra com és la tècnica del monotip, encara que després cadascú descobreix la tècnica, suports i pintures que més s'adaptin a ell.

Com ho vam dur a terme a l'aula?

Fent servir les taules de l'aula com a suport, vam pintar-hi a sobre amb temperes i tinta per fer una producció. A continuació vam posar un paper blanc, de diferents mides depenent de la mida de l'obra, a sobre de la producció per aconseguir el monotip estampat. A partir d'aquí en podies fer un altre diferent o fer una sèrie, és a dir, recrear el mateix monotip amb la pintura sobrant a la superfície de la taula.

Va ser una experiència única, crec que per a mi una de les més enriquidores, noves i desconegudes que hem fet a l'aula de plàstica. Durant la creació dels monotips em vaig deixar portar, vaig crear sense importar-me si quedava bé o no, simplement experimentant i aprenent dels meus errors per poder-ho fer millor a la següent. No em vaig capficar en una obra concreta, simplement la rapidesa que suposa fer un monotip (donat que la pintura se seca i no queda bé) et permet gaudir del fet de "jugar i provar",borrar i tornar a començar.

Crec sincerament que és una eina fàcil de fer a l'aula amb els nens, on només necessites pintura, una taula i fulls blancs, i permet de forma molt àmplia l'aprenentatge, el joc i l'experimentació en un ambient ràpid i sense judicis.

Adjunto unes imatges del resultat dels monotips que vaig fer a l'aula:

A partir de l'elaboració dels monotips, els vam anar ajuntant per temàtiques o colors que semblaven transmetre. Un cop fet aquest procés i a partir dels monotips i retalls de revistes, vam crear una història amb sentit i la vam exposar a la resta de companys.

Crec que és una forma significativa, original i motivadora de donar-li una sortida als monotips un cop fets. És una idea que et permet finalitzar els monotips amb un tancament amb sentit i que aporta als nens molts valors educatius i com a persones, ja que treballar en grup d'aquesta manera et fa créixer.

Per visualitzar un petit vídeo de l'elaboració a l'aula, premeu el botó per descarregar.

He de dir que m'ha agradat moltíssim la tècnica i tinc moltes ganes de continuar experimentant amb ella a casa meva amb un altre tipus de superfície i pintures com l'oli, que triga més a secar-se i potser em permet fer creacions més pensades i elaborades

-Adjunto imatges del procés de creació, tant dels monotips (dreta) com de l'elaboració de la història final (esquerra).

© 2017 Irina López. Todos los derechos reservados.
Creado con Webnode
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar