Conclusió i valoració personal
Conclusió

L'art és una activitat dinàmica i unificadora, amb un paper potencialment vital en l'educació dels nens. El dibuix, la pintura o la construcció constitueixen un procés complex en el qual el nen reuneix diversos elements de la seva experiència per formar un tot amb un nou significat.
En el procés de seleccionar, interpretar i reafirmar aquests elements, el nen ens dóna alguna cosa més que un dibuix o una escultura; ens proporciona una part de si mateix: com pensa, com sent i com veu. Si volem que l'escola sigui eficient en quant a l'art i l'educació artística, cal que ens proposem com un dels primers objectius el fomentar la creativitat. Si ens aferrem al sistema repetitiu com a recurs gairebé exclusiu de l'ensenyament, seguirem amb l'escola passiva i rutinària, matant la creativitat. És important fomentar l'actitud creadora dels alumnes i amb aquesta assignatura m'he reafirmat en el meu pensament.
Gràcies a aquesta assignatura i la de l'any passat (i l'altre), ja que entenc l'una com el seguiment de l'altra, crec que he arribat a comprendre la importància de l'educació artística a l'escola, tant com per voler especialitzar-me en això. Crec sincerament en lo important que és, tot el que aporta i els valors que constitueix, i dubto que sense una educació i una sensibilitat artística es pugui donar una educació en general satisfactòria.
Així doncs, les accions educatives que hem dut a terme a l'aula, tant jo com els meus companys, em suposen una ajuda i un suport essencial que podré utilitzar en les aules, ja que realment trobo que entre tots hem fet una bona feina. Aquest bloc és, doncs, un suport que tinc per al futur i que em serà molt útil.
He après a crear i a deixar crear, a ensenyar i guiar, a valorar el que tinc i a improvisar, transmetre i sentir a partir dels recursos dels quals els mestres disposem.
Valoració personal
Com a valoració personal, l'assignatura m'ha agradat molt. Com he dit en la conclusió, crec que ha estat molt útil i que en un futur tornarem al bloc per recollir les llavors del que ara estem plantant.
Durant tot el curs he estat molt motivada, he gaudit de les sessions, crec haver après molt sobre l'art en si mateix i com traslladar-ho a l'aula i estic molt satisfeta amb els meus companys i amb mi mateixa.
Ha estat bé el fet de que l'assignatura estigués enfocada a la didàctica i a la pràctica, és a dir, no només a aprendre nosaltres sobre l'educació artística sinó també a l'actuació pràctica, com dur a terme una intervenció amb els nostres alumnes, tot això amb la coneixença de diferents projectes i metodologies que ens serán molt útils.
Sobretot estic molt satisfeta amb el projecte de l'educació creadora, ja que crec que ha sigut un aprenentatge experiencial que ens ha aportat moltíssimes coses. A més a més el fet de compartir les experiències i els coneixements amb els companys ha sigut molt productiu i ens ha fet créixer com a mestres, persones i grup.
He de dedicar un trosset de text especial al Big Draw o la festa del dibuix, ja que és un projecte que sempre tindrà cabuda en el meu cor i que m'ha fet sentir-me encara més satisfeta i unida al meu grup classe. Crec que ens ha aportat moltes coses importants a tots i hem après moltíssim.
Així doncs, valoro molt positivament l'assignatura i la meva intervenció en ella, i la trobo molt útil per a la seva aplicació en el futur i no només com a mestres, sinó com a persones i també algún dia com a pares, ja que crec que l'educació artística s'ha de potenciar en tots els sentits i des de tots els canals possibles.